MijnETZ - patiëntenportaal

Veilig toegang tot uw persoonlijk digitaal patiëntendossier

Regelt u uw zaken graag digitaal? MijnETZ geeft u vanaf 31 maart 2018 toegang tot uw medische dossier in ons ziekenhuis. De eerste keer moet u zich even aanmelden met een activatiecode.
Als patiënt van het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis (ETZ) kunt u op een veilige manier zelf afspraken maken of uw uitslagen bekijken. Heeft u vragen over MijnETZ? Kijk dan hieronder of uw vraag erbij staat.

Mammachirurg Patricia Jansen legt uit hoe het patiëntenportaal MijnETZ werkt

Veelgestelde vragen over MijnETZ

Wat is MijnETZ?

Met MijnETZ kunt u in een beveiligde digitale omgeving uw persoonlijke medische dossier raadplegen. Zo kunt u bijvoorbeeld zelf een vervolgafspraak maken of uitslagen van onderzoeken inzien. Gewoon vanuit huis met een computer, tablet of smartphone. Op elke moment, wanneer het u het beste uit komt. 

Vanaf wanneer kan ik gebruik maken van MijnETZ?

MijnETZ gaat live op 31 maart 2018.  Dan kunt u het patiëntenportaal gebruiken nadat u zich de eerste keer aangemeld heeft met een activatiecode. We zijn nu nog volop bezig met de voorbereidingen van het portaal.

Wat kan ik allemaal met MijnETZ?

In MijnETZ kunt u:

  • een overzicht zien van al uw ziekenhuisafspraken.
  • controle en telefonische afspraken maken, wijzigen of annuleren bij uw polikliniek. 
  • uzelf op een wachtlijst zetten om eventueel eerder terecht te kunnen. 
  • uitslagen van laboratoriumonderzoek en radiologie-uitslagen inzien. Deze staan zeven dagen na verwerking in uw dossier.
  • vragenlijsten invullen en terugsturen.
  • vragen stellen aan uw behandelend arts of verpleegkundige via een bericht (inclusief beeldmateriaal). 
  • een machtiging krijgen voor het dossier van uw kinderen (tot 12 jaar) of een patiënt waarvan u curator of mentor bent.
  • herhaalrecepten aanvragen. 
  • brieven van het ETZ inzien.
  • uw medisch paspoort printen.
  • Nieuwe informatie wordt dagelijks via mail aangekondigd, zoals uitslagen, brieven en afspraken. 

Wat kost het gebruik van MijnETZ?

Het gebruik van MijnETZ is gratis.

Heb ik speciale apparatuur of computerprogramma’s nodig?

Voor het gebruik van MijnETZ heeft u geen speciale apparatuur of computerprogramma’s nodig. Wat u wél nodig heeft is:

  • een pc, laptop, smartphone of een tablet (Apple of Android)
  • een internetverbinding
  • een internetbrowser zoals Internet Explorer of Google Chrome
  • het programma Acrobat reader om pdf-bijlagen te openen

U kunt MijnETZ gebruiken via een smartphone of tablet. De app biedt nog niet alle mogelijkheden die de website heeft.

Hoe kan ik mij de eerste keer aanmelden voor MijnETZ?

Patiënten die toegang willen tot MijnETZ krijgen een activatiecode tijdens een poliklinisch bezoek of tijdens een opname. Met deze code kunt u inloggen en uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. U gebruikt de activatiecode slechts één keer. Als u bent aangemeld, kunt u de code weggooien.

Hoe werkt het inloggen voor patiënten in MijnETZ?

Nadat u zich voor MijnETZ hebt aangemeld met de activatiecode kunt u op elk moment en via iedere computer inloggen in MijnETZ. Het werkt als volgt: nadat u uw gebruikersnaam en wachtwoord hebt ingevuld, ontvangt u via de mail een code. Deze vult u in op het inlogscherm. Direct daarna kunt u in MijnETZ uw medisch dossier raadplegen. Let op: elke keer als u opnieuw inlogt, krijgt u weer een nieuwe code toegestuurd. U kunt de code steeds dus maar één keer gebruiken. De normen waaraan de gebruikersnaam, het wachtwoord en het aantal inlogpogingen moeten voldoen, komen overeen met de normen die gelden voor DigiD.

Kan ik vragen stellen over een andere patiënt via MijnETZ?

Nee, MijnETZ is een persoonlijk medisch dossier. U kunt dus alleen vragen stellen over uzelf aan uw behandelend arts via MijnETZ. 

Kunnen mijn partner en ik samen één MijnETZ-account hebben?

Dit is niet mogelijk. Omdat medische informatie vertrouwelijk is, heeft elke volwassene die via MijnETZ inzicht wil in zijn dossier een eigen account nodig.

Voor patiënten