Heb je een afspraak in ons ziekenhuis? Met de ETZ patiëntenpas meld je je op alle ETZ-locaties bij de aanmeldzuil aan voor je polikliniekafspraak.
Heb je nog geen pas? Ga dan naar Patiëntregistratie, de openingstijden staan op de contactpagina’s: ETZ Elisabeth, ETZ TweeSteden en ETZ Waalwijk.
Veelgestelde vragen aanmeldzuilen
Bekijk hieronder de veelgestelde vragen over de aanmeldzuilen (klik op het plusje).
- Ik kom voor een eerste bezoek naar het ziekenhuis. Wat wordt van mij verwacht?
Bij een eerste bezoek aan ons ziekenhuis meld je je bij Patiëntenregistratie. Zij maken voor jou een patiëntenpas aan. Daarmee meld je je aan bij de aanmeldzuil.
- Welke informatie geeft de aanmeldzuil aan mij?
De aanmeldzuilen vermelden afspraaktijd, zorgverlener, de route polikliniek/afdeling met wachtkamernummer. Bovendien zie je je patiëntgegevens met de vraag of deze kloppen. Als de patiëntgegevens niet correct zijn, moet je naar Patiëntenregistratie, vlakbij de aanmeldzuilen in de centrale hal.
- Waar staan de aanmeldzuilen?
Op ETZ Elisabeth staan zes aanmeldzuilen in de centrale hal. Een van de zuilen is geschikt voor rolstoelgebruikers. Op ETZ TweeSteden staan drie aanmeldzuilen in de centrale hal. Bij Ingang West staat één aanmeldzuil. Op ETZ Waalwijk staan twee aanmeldzuilen.
- Heeft locatie Dialyse Koetshuis Waalwijk ook aanmeldzuilen?
Nee, de kleinere locaties van het ETZ hebben geen aanmeldzuilen. Je meldt je daar aan bij de centrale balie.
- Voor welke afspraken hoef ik mij niet aan te melden?
Kom je voor Bloedafname, Dagbehandeling of een opname in het ziekenhuis? Dan hoef je niet bij de aanmeldzuil aan te melden. Je kunt dan rechtstreeks doorlopen en je melden bij de balie van de betreffende afdeling.
- Krijg ik een papieren ticket uit de aanmeldzuil?
Ja, je kunt kiezen voor een geprint ticket. Op het ticket staan de tijd, het specialisme en het routenummer vermeld. Ook staat erop of je je na het aanmelden bij de zuil nog moet melden bij de polikliniek of dat je in de wachtruimte plaats kunt nemen.
- Wat als de aanmeldzuil geen afspraak kan vinden?
Je krijgt een melding dat er geen afspraak gevonden wordt. Kom je voor Bloedafname, Dagbehandeling of opname? Loop dan door naar deze afdeling. In alle andere gevallen meld je je bij Patiëntenregistratie.
- Wat als ik meerdere afspraken op één dag heb?
Je checkt alleen in bij de aanmeldzuil voor de eerste afspraak van de dag. De overige afspraken kun je zien door te kiezen voor ‘Je andere afspraken voor vandaag’. Je hoeft deze afspraken niet in te checken bij de aanmeldzuil. Je meldt je gewoon aan de balie van de vervolgafspraak.
- Wat als ik me voor dezelfde afspraak een tweede keer aanmeld?
Je krijgt opnieuw de afspraak te zien, waarbij staat dat je ingecheckt bent.
- Ik ben op de verkeerde locatie van het ETZ. Kan ik me nu aanmelden voor mijn afspraak?
Je moet dan naar Patiëntenregistratie. Een medewerker van Patiëntenregistratie neemt contact op met de andere locatie zodat we kijken hoe we je dan het beste kunnen helpen.
- Wat als ik me meer dan twee uur voor de afspraak wil aanmelden?
Dat is (nog) niet mogelijk. Aanmelden kan vanaf 2 uur voor een afspraak. Je krijgt hier een melding van.
- Wat als ik meer dan vijftien minuten te laat ben voor de afspraak?
Als je te laat bent voor je afspraak, kun je je niet meer aanmelden bij de zuil. Op de zuil komt ook de melding te staan dat je te at bent voor je afspraak. Je moet e danmelden bij de balie van de poli waar je de afspraak hebt.
- Hoe werkt de patiëntenpas?
Iedere patiënt van het ziekenhuis krijgt een persoonlijke ETZ patiëntenpas met foto.
Deze pas gebruik je om jezelf te identificeren op alle ETZ-locaties én om jezelf aan te melden voor je (polikliniek)afspraak.
- Wanneer krijg ik geen patiëntenpas?
Als bepaalde gegevens niet volledig zijn geven we je een sticker mee met de datum van die dag. Zodra gegevens compleet zijn, kan een patiëntenpas gemaakt worden.
- Waarom kiest het ETZ voor de patiëntenpas en aanmeldzuilen?
Vanwege patiëntveiligheid is gekozen voor een ETZ patiëntenpas. Belangrijk is om jouw persoonsgegevens goed te registreren. Met de nieuwe patiëntenpas met foto kunnen we je sneller identificeren. Ook is het proces van aanmelden sneller, wat de polikliniekmedewerkers minder tijd kost. Deze tijd kunnen wij aan jou besteden.
- Waarom wil de aanmeldzuil mijn postcode weten?
Nadat je jouw patiëntenpas van het ETZ voor de kaartlezer hebt gehouden, vraagt de aanmeldzuil om je postcode in te toetsen. Voor je privacy willen we zeker weten dat jij het bent, daarom stellen we deze controlevraag. Als je de juiste postcode hebt ingevoerd, dan zie je op het scherm de afspraak staan. Je doorloopt daarna nog een aantal stappen, voordat je aangemeld bent voor je afspraak. Volg daarvoor de aanwijzingen op de zuil.